Autor: Ondřej Šimik
Sekce 5: Pedagogické problémy z pohledu oborových didaktik
Abstrakt: Příspěvek představuje dílčí otázky rozsáhlejšího výzkumu mapujícího názory a postoje žáků k přírodovědě. V článku se zaměřujeme na přírodovědný pokus a jeho vnímání žáky 4. a 5. ročníku Moravskoslezského kraje. Žákovský pokus jako inovativní metoda může napomoci k novému směřování přírodovědy na 1. stupni ZŠ od transmisivního vyučování ke konstruktivnímu učení. Žáci vnímají pokus v přírodovědě velmi pozitivně a jeho začleňování do výuky má kladný vliv na celkový postoj k přírodovědě. Článek také představuje žákovské koncepce pojmu pokus, které poukazují na reálnou pozici pokusu ve výuce.
Klíčová slova: přírodověda, pokus, experiment, výzkum
Článek ke stažení v češtině [PDF]: POKUS V PŘÍRODOVĚDĚ POHLEDEM ŽÁKŮ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE
Title: PUPILS´ VIEWS OF EXPERIMENT AT PRIMARY SCIENCE IN MORAVIAN-SILESIA REGION
Abstract: The article introduces partial questions of more extensive research about childrens´ opinions and attitudes towards primary science. In the article we focuse on 4th and 5th class childrens´ wiew of science experiment in the Moravian-Silesia Region. The science experiment as an innovative method can help transformation of nature science from transmissive teaching to constructive learning. The pupils´ perception of the experiment is very favourable and its integrating into school science teaching has influence on overall attitude towards primary science. The article also presents pupils´ concept of experiment, which points out real position of experiment at primary science.
Key words: primary science education, experiment, research
Download the article in English [PDF]: Not available