POROVNÁNÍ EFEKTIVITY PROBLÉMOVĚ A KLASICKY VEDENÉ VÝUKY U ŽÁKŮ NIŽŠÍHO GYMNÁZIA

Autor: Věra Čížková, Sabina Radvanová 

Sekce 5: Pedagogické problémy z pohledu oborových didaktik 

Abstrakt: V práci je porovnána efektivita problémově a klasicky vedené v.uky na příkladu tematického celku d.chání člověka u žáků nižšího gymnázia. Efektivita byla porovnána pomocí vytvořeného v.zkumného nástroje– pretestu, posttestu I, posttestu II. V.sledky žáků v didaktick.ch testech byly statisticky vyhodnoceny pomocí dvouv.běrov.ch testů, korelační anal.zy a Chí kvadrát testu. 

Klíčová slova: problémově vedená výuka, klasicky vedená výuka, nižší gymnázium, experimentální skupina, kontrolní skupina, problémové úlohy, pretest, posttest I, posttest II, dýchání člověka 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: POROVNÁNÍ EFEKTIVITY PROBLÉMOVĚ A KLASICKY VEDENÉ VÝUKY U ŽÁKŮ NIŽŠÍHO GYMNÁZIA

 

Title: COMPARING EFFECTIVENESS OF PROBLEMBASED AND TRADITIONAL EDUCATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS 

Abstract: In this thesis is compared effectiveness of problem-based and traditional education of secondary school students as an example of thematical unit „human respiration“. The effectiveness was compared by created research work – pretest, posttest I, posttest II. Student‘s results in achievement tests were statistical evaluated with two-sample tests, correlation analysis and chi-square distribution. 

Key words: problem-based education, traditional education, secondary school, experimental group, checking group, problem-based items, pretest, posttest I, posttest II, human respiration 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze