Autor: Věra Čížková, Sabina Radvanová
Sekce 5: Pedagogické problémy z pohledu oborových didaktik
Abstrakt: V práci je porovnána efektivita problémově a klasicky vedené v.uky na příkladu tematického celku d.chání člověka u žáků nižšího gymnázia. Efektivita byla porovnána pomocí vytvořeného v.zkumného nástroje– pretestu, posttestu I, posttestu II. V.sledky žáků v didaktick.ch testech byly statisticky vyhodnoceny pomocí dvouv.běrov.ch testů, korelační anal.zy a Chí kvadrát testu.
Klíčová slova: problémově vedená výuka, klasicky vedená výuka, nižší gymnázium, experimentální skupina, kontrolní skupina, problémové úlohy, pretest, posttest I, posttest II, dýchání člověka
Článek ke stažení v češtině [PDF]: POROVNÁNÍ EFEKTIVITY PROBLÉMOVĚ A KLASICKY VEDENÉ VÝUKY U ŽÁKŮ NIŽŠÍHO GYMNÁZIA
Title: COMPARING EFFECTIVENESS OF PROBLEM–BASED AND TRADITIONAL EDUCATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS
Abstract: In this thesis is compared effectiveness of problem-based and traditional education of secondary school students as an example of thematical unit „human respiration“. The effectiveness was compared by created research work – pretest, posttest I, posttest II. Student‘s results in achievement tests were statistical evaluated with two-sample tests, correlation analysis and chi-square distribution.
Key words: problem-based education, traditional education, secondary school, experimental group, checking group, problem-based items, pretest, posttest I, posttest II, human respiration
Download the article in English [PDF]: Not available