SEKCE Č. 6: PROCESY A VÝSLEDKY VÝCHOVY
Autoři : Laufková Veronika, Starý Karel
Abstrakt : Cílem příspěvku je: a) porovnat výsledky žáků v polovině a na konci základního vzdělávání v oblasti perceptivní dovednosti porozumění obsahu polemického textu; b) porovnat rozdíly v oblasti porozumění polomického textu mezi žáky základních škol a gymnázií v testu čtenářských dovedností v longitudinálním projektu CLoSE; c) identifikovat problematická místa porozumění (tj. kategorizovat žákovské chyby v porozumění polemického textu).
Klíčová slova: čtenářské dovednosti, argumentace, porozumění textu, čtenářská gramotnost, kvalitativní analýza
Článek ke stažení [PDF] : POROZUMĚNÍ OBSAHU POLEMICKÉHO TEXTU U ŽÁKŮ V POLOVINĚ A NA KONCI ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Title: THE UNDERSTANDING OF THE POLEMIC TEXT OF PUPILS ON HALF WAY AND ON THE END OF BASIC EDUCATION
Abstract: In our text we provide a quantitative data and qualitative analysis of data from a reading skills test. We obtained the data by means of the Czech longitudinal CLoSE project involving the testing of about 6000 pupils in 2012 and 2016.
Keywords: reading skills, argumentation, understanding of the text, reading literacy, qualitative analysis
Download the article in English [PDF]: Not available