Postoje učitelů k transformaci české školy na plně organizovaných školách, na školách neúplných a málotřídních v moravskoslezském regionu

Autor: Šímíčková, H.

Abstrakt: Text příspěvku se zabývá postoji učitelů k transformaci české školy. Odpovídá na následující otázky: Jaké jsou rizikové faktory u současných učitelů pro to, aby mohli přijmout koncept integrovaného vyučování v primární škole a aby se mohli oprostit od encyklopedismu ve vyučovacím procesu v české škole?

Abstract: The text deals with teachers attitudes of the transformation of the Czech schools. It answers the following questions: What are the the risky factors for contemporary teachers to be able to adopt the concept of the integrated teaching process and to be able to get rid of the residue of the encycloapedic approach to the teaching process in Czech schools.

Keywords: teachers’ attitudes, risky factors for adoption of the Czech schools transformation, reflection of the teachers’s work, selfreflection, research problems, questions, hypotheses, research aims, interpretation of research results.

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Postoje učitelů k transformaci české školy na plně organizovaných školách, na školách neúplných a málotřídních v moravskoslezském regionu

Diskuze