POSTOJE UČITELŮ ODBORNÝCH TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ K NOVÉMU POJETÍ MATURITNÍ ZKOUŠKY

Autor: Jiří Semrád, Milan Škrabal 

Sekce 2: Výzkum profese učitele a jiných pedagogických pracovníků 

Abstrakt: V návaznosti na sérii v.zkumů učitelů odborn.ch technick.ch předmětů se autoři v další etapě zaměřili na postoje, názory a doporučení k problematice maturitní zkoušky a zjištění kladů a nedostatků připravovaného pojetí nové maturity, jak je vnímána učiteli v praxi v.chovně vzdělávacího procesu. Problematika je sledována v kontextu s trendy uplatňovan.mi v rámci Evropské unie, resp. OECD. 

Klíčová slova: maturita; nová maturita; názory a postoje k nové maturitě; smysl nové maturity; dvě úrovně obtížnosti nové maturity; silné a slabé stránky nové maturity 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: POSTOJE UČITELŮ ODBORNÝCH TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ K NOVÉMU POJETÍ MATURITNÍ ZKOUŠKY

 

Title: ATTITUDES OF TECHNICAL SUBJECT TEACHERS TOWARDS THE NEW CONCEPTION OF FINAL EXAMS AT SECONDARY SCHOOLS 

Abstrakt: The paper is written in consequence of researches on teachers of special technical subject. The authors target the positions, opinions and recommendation for school-leaving exam problematic and determination of positives and negatives of new conception of school-leaving exam in confront of teachers’ view. The problematic is observed in contexts of trends in European Union or more precisely OECD. 

Key words: leaving examination; new leaving examination; opinions and attitudes towards to new leaving examination; sense of new leaving examination; two grades of difficultness of new leaving examination; eminency and blind side of new leaving examination 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze