Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu: výsledky předvýzkumu

Autor: Lokajíčková Veronika 

Abstrakt: Příspěvek prezentuje výsledky předvýzkumu zaměřeného na příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu. Analýza 7 vyučovacích hodin zeměpisu je ukázkou toho, jak analyzovat kompetenci k učení v praxi. Kvantitativní část se opírá o kategoriální systémy mapující didaktické prostředky a média; výukové fáze; výukové formy; kognitivní náročnost otázek; zadavatele; řešitele; hodnotitele otázek; způsob/formu zadávání; způsob/formu řešení; způsob/formu hodnocení otázek. Kvalitativní část pracuje s metodikou AAA. 

Klíčová slova: kompetence k učení, příležitosti k učení, rozvíjení kompetencí, kvalita výuky, výukové situace, zeměpis 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu: výsledky předvýzkumu

 

Abstract: The text presents results of the preliminary research which focuses on opportunities for developing learning to learn in geography classroom situations. Analysis of 7 lessons shows how to analyse learning to learn in practice. The quantitative part works with systems of categories and the qualitative part works with AAA methodology. 

Key words: learning competencies, opportunities to learn, developing competencies, instructional quality, teaching situations, geography 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze