Sekce 8 – Demokracie a výchova
Autor : Dana Kasperová
Abstrakt : Cílem příspěvku je zasadit snahy meziválečného československého učitelstva v rámci teorie profesionalizace učitelstva do širšího pedagogického, sociálního a politického kontextu. V příspěvku sleduji, na základě rekonstrukce hlavních směrů diskuse o profesi učitele vedené v učitelských spolcích, čtyři znaky procesu profesionalizace meziválečného učitelstva v ČSR – snahy o vysokoškolské vzdělání učitelstva, úsilí o reformu školy, propojení učitelské profese s výstupy pedagogického výzkumu, síťování učitelstva a učitelských organizací s představiteli širšího společenského a politického života.
Klíčová slova: profesionalizace učitelstva, vzdělávání učitelů v historickém kontextu, učitelské organizace
Článek ke stažení [PDF] : Profesionalizace učitelstva v demokratických společenských poměrech – příklad české meziválečné diskuse (Professionalization of teachers in democratic social relations – example of the Czech interwar discussion)
Keywords: professionalization of teacher, teacher education in history context, teacher organizations
Download the article in English [PDF]: Not available