Profesionalizace učitelstva v demokratických společenských poměrech – příklad české meziválečné diskuse (Professionalization of teachers in democratic social relations – example of the Czech interwar discussion)

Sekce 8 – Demokracie a výchova

Autor : Dana Kasperová

Abstrakt : Cílem příspěvku je zasadit snahy meziválečného československého učitelstva v rámci teorie profesionalizace učitelstva do širšího pedagogického, sociálního a politického kontextu. V příspěvku sleduji, na základě rekonstrukce hlavních směrů diskuse o profesi učitele vedené v učitelských spolcích, čtyři znaky procesu profesionalizace meziválečného učitelstva v ČSR – snahy o vysokoškolské vzdělání učitelstva, úsilí o reformu školy, propojení učitelské profese s výstupy pedagogického výzkumu, síťování učitelstva a učitelských organizací s představiteli širšího společenského a politického života.

Klíčová slova: profesionalizace učitelstva, vzdělávání učitelů v historickém kontextu, učitelské organizace

Článek ke stažení [PDF] : Profesionalizace učitelstva v demokratických společenských poměrech – příklad české meziválečné diskuse (Professionalization of teachers in democratic social relations – example of the Czech interwar discussion)

Keywords: professionalization of teacher, teacher education in history context, teacher organizations

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze