Autor: Marie Havelková, Petr Kachlík, Pavel Menšík, Lenka. Procházková
Sekce 6: Výzkum proměny školy v současné společnosti
Abstrakt: Příspěvek se zabývá úlohou, kterou by měla mít škola při podpoře zdraví žáků trpících chronickou poruchou imunitního systému. Metodou anonymních dotazníků rozeslaných třídním učitelům vybraných základních škol v Jihomoravském regionu bylo zjišťováno, zda a jak jsou pedagogové informováni o tom, že mají ve třídě žáka s poruchou imunitního systému. Dále bylo zkoumáno, zda školní prostředí vyhovuje těmto chronicky nemocným žákům.
Klíčová slova: učitelé, prostředí základní školy, poruchy imunitního systému, alergické dítě, astmatické dítě, zdravotní potíže, první pomoc
Článek ke stažení v češtině [PDF]: ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ A OCHRANA ZDRAVÍ ŽÁK
Title: SCHOOL ENVIRONMENT AND PUPILS´ HEALTH PROTECTION
Abstract: This contribution investigates recognizes, how the school environment meets the needs of the pupils with immunity system dysfunction. By the anonymous questionnaire survey technique, by which the question-forms were sent to the form masters in South Moravia region it was discovered, if and how the teachers are informed about the fact, that there is a pupil with immunity system dysfunction in their class. Furthermore it was researched, how the school environment meets the requirements of such chronic pupil patients.
Keywords: teachers, primary school environment, immune system disorders, allergic child, asthmatic child, health problem, first aid
Download the article in English [PDF]: Not available