2. SEKCE: Výzkum žáka a studenta – Skupina A
Autor: DAVID GREGER
Abstrakt: Příspěvek referuje o metodologii a výsledcích mezinárodního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak 14-letí žáci a jejich učitelé hodnotí spravedlivost vzdělávacího systému obecně i míru spravedlivosti v přístupu učitelů k různým skupinám žáků ve škole. Data z tohoto výzkumu umožňují porovnat percepci spravedlivosti ve vzdělávání u žáků z celkem šesti zemí (ČR, Belgie, Francie, Velká Británie, Španělsko, Itálie).
Klíčová slova: spravedlivost, rovnost příležitostí ve vzdělávání, postoje žáků
Článek ke stažení [PDF]: SPRAVEDLIVOST ŠKOLY A VZDĚLÁVACÍHO SYSTÉMU OČIMA ŽÁKŮ
Abstract: This paper presents 14-years-old students perspectives on equity in education, particularly their views on what they consider to be a fair and equitable educational system and referring to their own experiences in school. Data from this study surveyed students in 6 European countries (Czech Republic, Belgium, France, UK, Spain and Italy) and thus enable us to compare results across these countries. The methodological concerns in relation to international surveys are stressed in the paper.
Keywords: Equity; Justice; Fairness; Equality of educational opportunity; Pupils` views
Download the article in English [PDF]: Not available