SEKCE Č. 2: TEORIE A PRAXE FUNGOVÁNÍ VÝCHOVNÝCHA VZDĚLÁVACÍCH INSTITUCÍ
Autoři: Viktorová Ida, Lauermann Marek, Smetáčková Irena
Abstrakt : Komunitní školy představují jeden z tradičních modelů organizace vzdělávání, které vychází z blízkého vztahu s lokální komunitou, uplatňuje proinkluzivní principy a v učení využívá názornost spojenou s bezprostředními zkušenostmi v nejbližším prostředí.
Klíčová slova: komunitní škola; standard; implementace; mezinárodní srovnání
Článek ke stažení [PDF] : STANDARDY KOMUNITNÍCH ŠKOL: IMPLEMENTACE V DEVÍTI ZEMÍCH
Title: STANDARDS OF COMMUNITY SCHOOLS: IMPLEMENTING ACROSS NINE COUNTRIES
Abstract: Community Schools (CS) are found across the globe. They build strong links with parents and a wider community, form partnerships with other agencies to enhance learning provision and offer support to students and their families,to overcome the effects of inequality, and to build a relevant curriculum which would allow skills as well as knowledge to flourish.
Keywords: community school; standards; implementation; international comparison
Download the article in English [PDF]: Not available