Výzkum učitele v profesi. Metodologické přístupy, zkušenosti, rizika a možnosti využití profesiografie

Autor: Bronislava Kasáčová, Mariana Cabanová

Sekce 2: Kvalita učitele a učitelského vzdělávání

Abstrakt: Příspěvek podává referenci o zrealizovaném výzkumu v slovensko-česko-polském kontextu. Cílem profesiografického zkoumání bylo zmapovat, analyzovat a porovnat profesní činnosti učitele primárního a preprimárního vzdělávání v reálné pedagogické situaci třídy, školy a mimo pracovní dobu. Následně z pracovního profilu učitele je možné dedukovat podněty pro mezinárodní, meziprofesní a jiné komparace.

Klíčová slova: učiteľ, profesia, profesiografia, výskum učiteľskej profesie

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Výzkum učitele v profesi. Metodologické přístupy, zkušenosti, rizika a možnosti využití profesiografie

 

Title: Research on Teacher in Profession. Methodological approaches, experience, risks and possibilities for professiography utilization

Abstract: The paper provides detailed scientific reference to the research performed in the Slovak-Czech-Polish context. The professiographic research aimed to map, analyze and compare the professional activities of primary and preprimary teachers in the real pedagogical situation within a classroom, school, as well as during the time off the work.

Keywords: teacher, profession, profesiography, research on teacher

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze