Autor: Bronislava Kasáčová, Mariana Cabanová
Sekce 2: Kvalita učitele a učitelského vzdělávání
Abstrakt: Příspěvek podává referenci o zrealizovaném výzkumu v slovensko-česko-polském kontextu. Cílem profesiografického zkoumání bylo zmapovat, analyzovat a porovnat profesní činnosti učitele primárního a preprimárního vzdělávání v reálné pedagogické situaci třídy, školy a mimo pracovní dobu. Následně z pracovního profilu učitele je možné dedukovat podněty pro mezinárodní, meziprofesní a jiné komparace.
Klíčová slova: učiteľ, profesia, profesiografia, výskum učiteľskej profesie
-
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Výzkum učitele v profesi. Metodologické přístupy, zkušenosti, rizika a možnosti využití profesiografie
Title: Research on Teacher in Profession. Methodological approaches, experience, risks and possibilities for professiography utilization
Abstract: The paper provides detailed scientific reference to the research performed in the Slovak-Czech-Polish context. The professiographic research aimed to map, analyze and compare the professional activities of primary and preprimary teachers in the real pedagogical situation within a classroom, school, as well as during the time off the work.
Keywords: teacher, profession, profesiography, research on teacher
Download the article in English [PDF]: Not available