VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH V PRACOVNÍM A PROFESNÍM KONTEXTU

7. SEKCE: Výzkum terciárního vzdělávání a celoživotního učení

Autor: PETR NOVOTNÝ

Abstrakt: Vzdělávání dospělých v pracovním a profesním kontextu Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka 1 Brno 660 00 Výzkumy vážící se k otázkám vzdělávání dospělých v České republice v posledním období ukazují, že rozhodující determinantou motivace a participace na vzdělávání je pro dospělé pracovní a profesní kontext. Příspěvek tyto kontextuální proměnné rekapituluje a pokouší se pojmenovat sílu jejich vlivu na participaci dospělých na vzdělávání obecně, a také ukazuje, jak se tyto vlivy mohou lišit u specifických skupin dospělých určených vzděláním, profesním zařazením, sektorem působení a podobně. Tuto variabilitu vztahuje k širší sociální a ekonomické situaci v ČR. Příspěvek je založen na empirických datech získaných dotazníkovým šetřením realizovaným v rámci projektu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje (výzkumný projekt podporovaný Ministerstvem práce a sociálních věcí č. 1J 017/04 v rámci programu „Moderní společnost a její proměny“), realizovaného v letech 2004 – 2008 Ústavem pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity.

Článek ke stažení [PDF]: Vzdělávání dospělých v pracovním a profesním kontextu   

Diskuze