ŽÁKOVSKÉ PŘEDSTAVY O GENDEROVÝCH ROZDÍLECH

2. SEKCE: Výzkum žáka a studenta – Skupina B

Autor: IRENA SMETÁČKOVÁ

Abstrakt: Příspěvek vychází z výzkumu Genderové aspekty přechodu žáků/yň mezivzdělávacími stupni, jehož zjištění týkající se představ o ženách a mužíchmezi žáky/yněmi základních a středních škol představuje. Vedle výsledkůvýzkumu je diskutována i metodologie genderově orientovaných výzkumů.

Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, představy o ženách a mužích, identita

Článek ke stažení [PDF]: ŽÁKOVSKÉ PŘEDSTAVY O GENDEROVÝCH ROZDÍLECH

Abstract: The article is based on the research project Gender influence in students´crossings to higher education level. There are presented the main findingsabout students´ concepts of women and men. The gender perspective inresearch methodology is discussed as well.

Keywords: gender, gender stereotypes, concepts of women and men, identity

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze