ZKVALITŇOVÁNÍ VIZUÁLIÍ V UČEBNICÍCH ZEMĚPISU – STUDIE KONSTRUKČNÍHO VÝZKUMU

SEKCE Č. 6: PROCESY A VÝSLEDKY VÝCHOVY

Autoři : Bláha Jan D., Kučerová Silvie R., Pešková Karolína, Knecht Petr

Abstrakt : Cílem představovaného transdisciplinárního výzkumu (který byl podpořen grantem GA ČR č. 16-01003S) je: a) identifikovat preference žáků 2. stupně základní školy, týkající se vizuálních prvků (dále vizuálií) v učebnicích zeměpisu,b) navrhnout prototyp kapitoly v učebnici zeměpisu současně propojenýs návrhem úpravy mapového listu školního zeměpisného atlasu, které budou reflektovat preference žáků a zkušenosti jejich práce s tištěnými zeměpisnými výukovými pomůckami, c) otestovat a pozorovat práci s navrženými výukovými materiály na vzorku dvaceti žáků 2. stupně základních škol.

Klíčová slova: geografické vzdělávání, konstrukční výzkum, učebnice zeměpisu, vizuálie

Článek ke stažení [PDF] : ZKVALITŇOVÁNÍ VIZUÁLIÍ V UČEBNICÍCH ZEMĚPISU – STUDIE KONSTRUKČNÍHO VÝZKUMU

Title: IMPROVING VISUALS IN GEOGRAPHY TEXTBOOKS – A DESIGNBASED RESEARCH STUDY

Abstract: The aims of the presented research (which was supported by the Czech Science Foundation project No. GA 16-01003S) are: a) to identify lower secondary pupils’ preferences about visuals in geography textbooks, b) to design a prototypical textbook chapter accompanied with prototypical schoolatlas maps, based on evidence-based recommendations and reflecting pupils’preferences, c) to evaluate the proposed educational materials on the sample of 20 lower-secondary school pupils

Keywords: geography textbooks,geography education, design-based research, geography textbooks, visuals

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze