Autor: Kateřina NOVOTNÁ
Sekce 1: Teorie a metoda v pedagogice
Abstrakt: Příspěvek představí dílčí výsledky výzkumu věnovaného zpětné vazbě souvislého písemného projevu v hodinách angličtiny. Představí tři způsoby podávání zpětné vazby souvislého písemného projevu, které byly vytvořeny třemi učiteli anglického jazyka. Jednotlivé systémy jsou popisovány skrze následující kategorie: (ne)opravování chyb, označování chyb, komentáře a poznámky a způsob hodnocení. Příspěvek vychází z kvalitativního výzkumu, případové studie jedné školy. Čerpá především z dat získaných individuálními rozhovory s učiteli a analýzou opravených slohových prací žáků. Učitelé se liší v psaní komentářů a způsobu hodnocení písemného projevu, naopak se soustředí na podobné typy chyby a podobně chyby označují.
Klíčová slova: zpětná vazba, výuka angličtiny, slohová práce, komentáře, označování chyb
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Zpětná vazba v písemném projevu v hodinách angličtiny
Title: Corrective feedback in writing in English lessons
Abstract: The paper presents partial results of research focusing on feedback on writing in English lessons. The paper describes three systems of giving feedback on writing developed by three English teachers. Each system will be described by the following categories: error correction, labelling errors, comments and evaluation. The paper is based on qualitative research – a case study of one school. It draws primarily on data gained by individual interviews with teachers and analysis of corrected pieces of students’ writings. The teachers evaluate writing in a different way and also their comments have various forms, while they concentrate on similar types of errors and indicate them in a similar way.
Key words: feedback, English teaching, writing, comments, labelling errors
Download the article in English [PDF]: Not available