5. SEKCE: Výzkum kurikula
Autoři:
VÁCLAV HOLEČEK
MILOSLAVA HŘÍCHOVÁ
Abstrakt: Proces utváření pojmů probíhá jako přiřazování prototypu k vědeckydefinovanému pojmu. Student vědomě srovnává původní znakycharakterizující pojem s nově získávanými informacemi. Myšlenkovéprocesy vedoucí k porovnávání původního pojmu a jeho nového pojetíjsou závislé na osobní zkušenosti, edukačních postupech vedenýchkonstruktivisticky a mentálních kontextech.
Klíčová slova: utváření a osvojování pojmů, konstruktivismus, prototyp pojmu,kontext, dekontextualizace, adolescent, typologie temperamentu
Článek ke stažení [PDF]: VÝZKUM PROCESU UTVÁŘENÍ POJMŮ V PSYCHOLOGII
Abstract: The process of the formation of concepts proceeds as association ofprototypes to a scientifically defined term. The student consciouslycompares the original signs that defines the concept with new gainedinformation. The processes of thoughts that lead to the comparison of theoriginal concept and its new conception are dependent on the personalexperience, educational processes that are led constructive and in mentalconnection.
Keywords: Construing and appropriation concepts, Constructivismus, Prototypalconcept, Context, Decontextualisation, Adolescent, Temperament typology
Download the article in English [PDF]: Not available