Autoři: Jan Klokočka
Abstrakt: Cílem příspěvku je představit výsledky systematické přehledové studie shrnující empirický výzkum spirituálního well-beingu žáků a studentů v rámci hlavního vzdělávacího proudu za posledních deset let. Ačkoliv je úloha, kterou spirituální well-being hraje v různých společenských kontextech dlouhodobě diskutována, přehledové studie, které by se mu věnovali v kontextu hlavního vzdělávacího proudu a u mladší populace chybí. Abychom zmapovali tuto výzkumnou oblast, zaměřuje se tato přehledová studie na (1) zkoumaná témata a výzkumný kontext, (2) výzkumné metody a (3) hlavní výzkumná zjištění zahrnutých studií. Na závěr studie diskutuje tyto oblasti i jejich implikace pro další výzkum.
Klíčová slova: spirituální well-being, žák, student, empirický výzkum, systematický přehled
Title: SPIRITUAL WELL-BEING OF PUPILS AND STUDENTS: A SYSTEMATIC REVIEW OF CURRENT EMPIRICAL RESEARCH
Abstract: The aim of this paper is to present the results of a systematic review study summarising empirical research on the spiritual well-being of pupils and students in mainstream educational settings over the last ten years. Although the role that spiritual well-being plays in different social contexts has long been debated, review studies addressing it in mainstream educational contexts and in younger populations are lacking. To map this area of research, this review study focuses on (1) the research topics and research context, (2) the research methods, and (3) the main research findings of the included studies. Finally, the study discusses these areas and their implications for further research.
Keywords: spiritual well-being, pupil, student, empirical research, systematic review
Download the article in English [PDF]: Not available