Quo vadis systému ďalšieho vzdelávania učiteľov; spoločné znaky a rozdiely medzi diskurzom učiteľov v Čechách a na Slovensku (Quo vadis system of further teacher education; common signs and differences between teacher discourse in the Czech and Slovak rep

Sekce 3 – Učitelé a jiní pedagogičtí pracovníci

Autor : Jaroslav Pěnička

Abstrakt : Cílem příspěvku je představit výsledky dotazníkového reprezentativního šetření, které bylo realizováno napříč univerzitami v ČR. Ve studii nás zajímalo, kolik akademiků – seniorů zůstává na univerzitách, v jakých oborech a s jakým pracovním zařazením. Dále nás zajímaly na jedné straně možnosti jejich dalšího výzkumného potenciálu, na druhé straně jak jsou na jejich participaci připraveny samotné univerzity. Významnou součástí výzkumu bylo zjišťování názorů akademiků – seniorů na mladou generaci akademiků a výzkumníků.

Klíčová slova: Učiteľ, profesijný rozvoj, kariérny rast, motivácia, diskurz, kvalitatívny prístup k výskume

Článek ke stažení [PDF] : Quo vadis systému ďalšieho vzdelávania učiteľov; spoločné znaky a rozdiely medzi diskurzom učiteľov v Čechách a na Slovensku (Quo vadis system of further teacher education; common signs and differences between teacher discourse in the Czech and Slovak republics)

Keywords: Teacher, professional development, career growth, motivation, discourse, qualitative research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze