Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání
Autoři : Denisa Denglerová, Martina Kurowski, Radim Šíp
Abstrakt : Cílem příspěvku je ukázat na příkladu konkrétní základní školy, jak je komunikace stěžejním principem, z něhož se odvíjí všechny podstatné interakce napříč celým školním prostředím. Na základě analyzovaných dat chceme představit edukaci cílové skupiny žáků s odlišným mateřským jazykem, chceme popsat obtíže, které vzdělávací proces provázejí, ale i efektivní strategie, které vyučující vyvinuli dlouholetou praxí a vzdělávání naopak podporují.
Klíčová slova: Žák s odlišným mateřským jazykem, migrace, inkluze, komunikace, ekologický model,
Článek ke stažení [PDF] : Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem (Communication a Means of Development in a School with a High Percentage of Pupils with Different Mother Tongue)
Keywords: Pupil with different mother tongue, migration, inclusion, communication, ecological approach,
Download the article in English [PDF]: Not available