Mentalizace a její vyznam v kontextu školy (Mentalization and it’s importance in the context of a school)

Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání

Autor : Magda Nišponská

Abstrakt : V příspěvku se zamýšlíme nad významem schopnosti mentalizace pro výkon učitelské profese a formulujeme několik shrnujících doporučení ohledně využití mentalizace v učitelské profesi. Považujeme za nezbytné, aby učitelé: 1. disponovali odbornými poznatky ohledně podstaty mentalizace, jakožto podmínky sociálních a personálních kompetencí, 2. chápali mimořádný význam mentalizace pro úspěšný výkon učitelské profese i důsledky její eventuální absence, 3. reflektovali míru vlastní mentalizace včetně rozpoznání situací, v nichž mentalizaci ztrácejí, 4. dokázali průběžně, uvědoměle a aktivně pečovat o její rozvoj.

Klíčová slova: Mentalizace, personální a sociální kompetence, profesní rozvoj učitele.

Článek ke stažení [PDF] : Mentalizace a její vyznam v kontextu školy (Mentalization and it’s importance in the context of a school)

Keywords: Mentalization, socio-psychological competences, teacher’s professional growth

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze