Autor: Jitka JURSOVÁ
Sekce 6: Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání
Abstrakt: Virtuální prostředí internetu je nezanedbatelnou součástí světa, v němž žije současná generace školáků a studentů. Mladí lidé v tomto prostředí komunikují, baví se, hrají si, získávají zkušenosti, učí se. V tomto příspěvku se zaměříme na potenciál internetu b.t prostředím podporujícím studium a na otázky, jak je v současné době internet mladou generací využíván k učebním činnostem mimo školní v.uku. Studie vychází z v.sledků v.zkumn.ch šetření, prováděn.ch kontinuálně od roku 2002. Na jejich základě poukazuje na nezbytnost cílené informační a mediální v.chovy, která pomáhá korigovat aktivity dětí a mládeže ve virtuálním prostředí a stává se účinn.m článkem prevence negativních důsledků působení virtuální reality na v.voj osobnosti mladého člověka.
Klíčová slova: informační výchova, mediální výchova, ICT, virtuální realita, internet, virtuální realita, Internetová mládež, e-learning, sebevzdělávání, sociální sítě
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Internet – prostředí podporující učení?
Title: Internet – a new environment for life and education?
Abstract: Virtual internet environment is a considerable part of the world of current generation of schoolchildren and students. They use this environment as a mean of communication and entertainment, but also for studying and getting new experience. In this article we focus on the potential of internet to support the education, and in addition, we describe the extent of using the internet for learning purposes besides the usage during classes. The author presents results from questionnaire surveys, which have been conducted continuously since 2002. They expose the necessity of targeted information and media education in order to remedy the activities of children and youth in virtual environment and as such to become an effective tool for the prevention of negative consequences of virtual reality for the personal development of young people.
Keywords: information education, media education, ICT, virtual reality, Internet, virtual reality, Net Generation, e-learning, self-education, social networking
Download the article in English [PDF]: Not available