SEKCE Č. 1: TRANSDISCIPLINARITA V PEDAGOGICKÝCH VĚDÁCH
Autor: Samková Libuše
Abstrakt : V příspěvku představím vzdělávací pomůcku zvanou Concept Cartoons a své pětileté zkušenosti s jejím inovativním využitím v přípravě budoucích učitelů.
Klíčová slova: Concept Cartoons; didaktické znalosti obsahu; reprezentace praxe; vzdělávání budoucích učitelů
Článek ke stažení [PDF] : NOVÁ VZDĚLÁVACÍ POMŮCKA V PŘÍPRAVĚ BUDOUCÍCH UČITELŮ – CONCEPT CARTOONS JAKO REPREZENTACE PRAXE
Title: A NOVEL EDUCATIONAL TOOL IN FUTURE TEACHERS’ PREPARATION – CONCEPT CARTOONS AS A REPRESENTATION OF PRACTICE
Abstract: The contribution will present an educational tool Concept Cartoons and my 5-year experience with the tool in future teachers’ preparation. I employed the tool in a novelty role as a representation of practice, and used it for investigating (pedagogical) content knowledge of future teachers
Keywords: Concept Cartoons; pedagogical content knowledge; representation of practice; future teachers
Download the article in English [PDF]: Not available