Autor: Pavel Opatrný, Karla Hrbáčková
Sekce 7: Dítě, žák a student v kontextu pedagogické reality
Abstrakt: Na pracovišti Ústavu pedagogických věd FHS se začínáme v rámci výzkumých aktivit snažit o dlouhodobé mapování potenciálních zdrojů problémů, které se vyskytují u studentů prvního ročníku a mohou mít za následek studijní selhání vedoucí až k ukončení studia. V rámci tohoto záměru bylo na FHS UTB ve Zlíně realizováno dotazníkové šetření s cílem zmapovat potenciální zdroje problémů souvisejících s adaptací na vysokoškolské studium. Výsledky tohoto šetření přináší výpovědi studentů prvních ročníků studijního programu Specializace v pedagogice v prezenční i kombinované formě studia týkající se příčin studijních problémů a návrhu jejich řešení. Výsledky již přispěly a jejich další analýzou (obsah příspěvku) by mělo dojít ke zkvalitnění péče o studenty.
Klíčová slova: studijní selhání, dotazníkové šetření, měkké dovednosti, profesní kompetence
Článek ke stažení v češtině [PDF]: STUDIJNÍ SELHÁNÍ A ADAPTAČNÍ PROBLÉMY VŠ STUDENTŮ V POČÁTCÍCH STUDIA NA FHS UTB VE ZLÍNĚ
Title: STUDY FAILURE AND ADAPTATION PROBLEMS BY THE UNIVERSITY STUDENTS AT THE STUDY BEGINNING ON THE FHS TBU IN ZLÍN
Abstract: In the workplace Department of Pedagogical Science FHS begin in terms of research activities try about long – term surveying potential sources problems that the occur near students 1st year and they may result study failure leadership as far as termination studies at the university. In terms of hereof intention was make at the FHS TBU in Zlín questionnaires research with the goal – survey of the potentional problem resources, that are connected with the adaptation on the university study time and study live. Questionnaire outcomes give the notices by the attendance and combination students study program Specialization in Pedagogy. Answeres refer to reasons of study problems and the proposal of resolutions.
Key words: study failure, questionnaires research, soft-skills, profesions competences
Download the article in English [PDF]: Not available