KONCEPTOVÁ ANALÝZA VÝUKY VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ V REFLEXI BUDOUCÍCH UČITELŮ

Autor: Jindřich Lukavský, Jan Slavík 

Abstrakt: Příspěvek informuje o v.stupech z pokračování dlouhodobého v.zkumu vzdělávání učitelů v.tvarné v.chovy na fakultách v Plzni, Praze a v Ústí nad Labem. Je zaměřen na stav didaktick.ch znalostí obsahu a počátečních dispozic reflektivního praktika studentů v oborově didaktické přípravě. Zvláštní pozornost je věnována jedinečné povaze umělecké tvorby a vztahům mezi osobní zkušeností a vizuální kulturou. Cílem příspěvku je nejenom uvést empiricko-v.zkumného poznatky z akademického roku 2009/2010, ale téţ zprostředkovat nové znalosti o teoretickém modelu konceptové anal.zy v.uky ve v.tvarné v.chově. 

Klíčová slova: konceptová analýza, didaktická znalost obsahu, reflektivní praxe 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: KONCEPTOVÁ ANALÝZA VÝUKY VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ V REFLEXI BUDOUCÍCH UČITELŮ

 

Abstract: The contribution informs about outputs from the longitudinal research into art education teachers´ training in faculties of education in Plzeň, Prague, and Ústí nad Labem. It is focused on a status of the pedagogical content knowledge and initial skills of the reflective practitioner of the students in the field didactic training. Special features of the art creativity and the relationships between personal experience and visual culture are in the center of the authors’ attention. The task of the presentation is not only to give report on research findings from the session 2009/2010, but the contribution also presents new knowledge about theoretical model of didactic conceptual analysis of the instruction in art education. 

Key words: conceptual analysis, pedagogical content knowledge, reflective practice 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze