VÝZKUM UČENÍ A VYUČOVÁNÍ CIZÍCH JAZYKŮ V ČR: PŘEHLED ZAMĚŘENÍ ODBORNÝCH KNIH, RIGORÓZNÍCH A DISERTAČNÍCH PRACÍ OD ROKU 2014

Autoři
Hana Voňková, Kateřina Vlčková, Ondřej Papajoanu

Abstrakt
Prezentujeme přehledovou studii výzkumu učení a vyučování cizích jazyků (CJ) publikovaných v ČR mezi lety 2014 a 2021. V národní databázi Informační systém výzkumu, vývoje a inovací (IS VaVaI) jsme vyhledali všechny odborné knihy pro oblast pedagogiky (cca. 820), které jsme kódovali dle relevance k tématu učení a vyučování CJ (N = 28). Z databáze Thesis jsme vybrali analogickým způsobem 56 relevantních rigorózních a disertačních prací. Vybrané publikace se zam- ěřovaly především na nejrozšířenější jazyky v ČR (angličtinu, němčinu, ruštinu, francouzštinu) a oblast didaktiky cizího jazyka, zejména z perspektivy učitele.

Klíčová slova

systematická přehledová studie, výzkum učení a vyučování cizích jazyků, Česká republika

Článek ke stažení [PDF] 

Title
RESEARCH ON FOREIGN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING IN THE CZECH REPUBLIC: A REVIEW OF BOOKS AND DOCTORAL THESES SINCE 2014

Abstract
We present a review study of research on foreign language (FL) learning and teaching that was published in the Czech Republic between 2014 and 2021. We did an exhaustive search of books in the domain of education in the Research, Development and Innovation Information System database (ca. 820), which we coded for relevance to FL learning and teaching (N = 28). In an analogous manner, we selected 56 relevant doctoral theses from the Thesis database. The publications focused mainly on the most popular foreign languages taught in the Czech Republic (English, German, Russian, French) and on the area of didactics, especially from the teacher’s perspective.

Keywords
systematic review study, research on foreign language learning and teaching, the Czech Republic

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze