Diferenciace učitele v přístupu k chybám vybraných skupin žáků

Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání

Autor: Martin Majcík

Abstrakt :  Chyba představuje fenomén, jenž je již ze své podstaty nedílně spjat s výukovou komunikací. Interakce během výuky je z podstatné části založena na učitelských otázkách a reakcích žáků, během kterých k chybám dochází. Jak je ovšem patrné, učitelé se k žákům chovají v různých oblastech rozdílným způsobem dle toho, jaké charakteristiky jednotlivým žákům přisuzují(Babadová, 1993).

Klíčová slova: výuková komunikace, žákovská chyba, reakce na chybu, zpětná vazba, rozdílný přístup k žákům

Článek ke stažení [PDF] : Diferenciace učitele v přístupu k chybám vybraných skupin žáků

Title: Teacher differential behavior during mistake -handling activities

Keywords: pedagogical communication, errors, mistakes, error management, feedback, differential behavior

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze