INDIVIDUÁLNÍ POJETÍ ROLE UČITELE STUDENTY UČITELSTVÍ

3. SEKCE: Výzkum učitele a jeho vzdělávání – Skupina B

Autoři:

PAVEL DOULÍK

JIŘÍ ŠKODA

Abstrakt: Příspěvek se zabývá výsledky výzkumu individuálního pojetí role učitele studenty 2. ročníku učitelství pro 2. stupeň ZŠ různých oborů. Jedná se o jejich pojetí před absolvováním jak didaktiky obecné, tak didaktik oborových – a právě toto pojetí výrazně ovlivňuje motivaci studentů stát se učitelem a tuto profesi také vykonávat.

Klíčová slova: role učitele, student učitelství, učitelská příprava, dotazník

Článek ke stažení [PDF]: INDIVIDUÁLNÍ POJETÍ ROLE UČITELE STUDENTY UČITELSTVÍ

Abstract: The article is about the results of research targed on individual conception of teacher’s role by th 2nd year students of teaching for the 2nd level of basic school. It is about their conceptions before they will go through general and branch didactics – and exactly this conception strongly influence students‘ motivation to become teacher and this profession also execute.

Keywords: teacher’s role, student of teaching, preparation of teachers, questionaire

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze