Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání
Autor : Michal Černý
Abstrakt : Cílem studie je představit teoretický koncept reflexe infosféry, jako prostředí, ve kterém dochází k učení, na pozadí širší fenomenologicko – pragmatické analýzy, vycházející z myšlenek M. Johnosona, M. Heideggera, L. Floridiho, J. Deweyho, A. Damasia či P. Teilharda de Chardina. Teoretická reflexe je spojená s jednoduchou emepirickou sondou, která se snaží nabídnout vhled do toho, jakým jazykem se studenti zmocňují reflexe kyberprostoru ve vztahu ke kompetencím, které jsou v něm potřené. Toto pojetí odkrývá zcela nové výzkumné i praktické horizonty v pedagogickém výzkumu i praxi.
Klíčová slova: infosféra; učení; prostředí; dynamická rovnováha; kyberprostor; online; offline
Článek ke stažení [PDF] : Infosféra jako nástroj pro studium učení – učení jako proces dosahování dynamické homeostatické rovnováhy (Infosphere as a tool for learning – learning as a process of achieving dynamic homeostatic balance)
Download the article in English [PDF]: Not available