INTERAKTIVNÍ NÁSTROJ PRO PODPORU VYHODNOCOVÁNÍ DAT ZE STANDARDIZOVANÝCH TESTŮ

Autoři : Patrícia Martinková, Eva Potužníková, Jan Netík

Abstrakt:
V příspěvku představujeme možnosti využití modulu interaktivního nástroje pro vyhodnocování dat ze znalostních testů na příkladu dat z maturitní zkoušky z matematiky. Představujeme metody pro detekci odlišného fungování položek pro různé typy škol nebo pro porovnání vybrané školy s ostatními. Ukazujeme, že nástroj má potenciál přispět k informovanému využívání dat z testování a rozhodování na úrovni škol i vzdělávací politiky.

Klíčová slova:
Testování znalostí, meziskupinové rozdíly, interaktivní nástroj

Článek ke stažení [PDF] 

Title
AN INTERACTIVE TOOL TO FACILITATE ANALYSES OF DATA FROM STANDARDISED TESTS

Abstract
In this work, we present features of an interactive tool module for supporting analyses of data from achievement tests by presenting an example of data from the Matura (graduation) exam in mathematics. We present methods for detection of different functioning of items for different types of school, or for comparison of a selected school with other schools. We show that the tool has a potential to help with informed use of achievement test data and to support decision making on both the school and the system levels.

Keywords
Achievement tests, group differences, interactive tool

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze