KRIZE INSTITUCE ŠKOLY: AUTORITÁŘSTVÍ, NEBO DEMOKRACIE

SEKCE Č. 3: CÍLE A OBSAH VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ

Autor : Šíp Radim

Abstrakt : Pomocí ideálních typů autokratické a demokratické školy příspěvek popíše každodenní zkušenosti žáka a učitele v běžné třídě školy v hlavním vzdělávacím proudu. Tyto zkušenosti budou následně porovnány s výsledky sociologických (viz níže) a historických (viz níže) analýz.

Klíčová slova: hierarchický dohled, homogenizace; instituce školy, kultura uznání, odlišnost;

Článek ke stažení [PDF] : KRIZE INSTITUCE ŠKOLY: AUTORITÁŘSTVÍ, NEBO DEMOKRACIE

Title: SCHOOL INSTITUTION IN CRISIS: AUTHORITARIANISM OR DEMOCRACY

Abstract: The contemporary form of the school is shaped by hidden mechanisms that lead to the normalization and homogenization of pupils. This invisible foundation is the cause of the chronic crisis of the school institution.

Keywords: hierarchical surveillance, homogenization, school institution, the culture of recognition, diversity

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze