Sekce 2 – Výchova a vzdělávaný jedinec
Autor : Jaroslava Jelínková
Abstrakt : Práce se zabývá ochotou komunikovat ve výuce cizího jazyka a jejím cílem je získat údaje o tom, do jaké míry jsou studenti na vysoké škole ochotni komunikovat v cizím jazyce ve výuce, a jaké motivy uvádějí pro komunikaci s učitelem. Předmětem výzkumu je také obava z komunikace v cizím jazyce. Budu zjišťovat, zda studenti pociťují při komunikaci v cizím jazyce obavy, a pokud ano, v jaké míře a v jakém vztahu je tato obava k ochotě komunikovat v cizím jazyce. Záměr výzkumu bude realizován se studenty Centra jazykové přípravy Pedagogické fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně.
Klíčová slova: Ochota komunikovat, cizí jazyk, obava z komunikace v cizím jazyce, motivy pro komunikaci
Článek ke stažení [PDF] : Míra ochoty komunikovat v hodinách v cizím jazyce u studentů vysoké školy (The level of willingness to communicate in a foreign language during classes with undergraduates)
Keywords: Higher education, foreign language, willingness to communicate, foreign language anxiety, motivation
Download the article in English [PDF]: Not available