Sekce 6 – Teorie a praxe fungování výchovných a vzdělávacích institucí
Autoři: Michal Šimáně, Lenka Kamanová
Abstrakt : Autoři se ve svém příspěvku budou soustředit na každodenní život středních odborných škol v socialistickém Československu. Cílem autorů je představit hlavní oblasti nerovnosti ve vzdělávání a její projevy, které existovaly v socialistickém Československu v rámci středního odborného školství (ISCED3), a to pohledem učitelů. Zároveň budou rovněž prezentovat prostředky vedoucí k její aplikaci a legitimizaci. Příspěvek je dílčím výsledkem projektu Střední odborná škola v socialistickém Československu pohledem dějin každodennosti.O rálně historické rozhovory s učiteli (GA ČR, č. projektu 19-24776S)
Klíčová slova: střední odborná škola, nerovnost ve vzdělávání, socialistické Československo, orální historie
Článek ke stažení [PDF] : Nerovnost ve vzdělávání a její projevy na středních odborných školách v socialistickém Československu
Title: Inequality in education and its manifestations at secondary technical schools in socialist Czechoslovakia
Keywords: secondary technical school, inequality in education, socialist Czechoslovakia, teacher, oral history
Download the article in English [PDF]: Not available