Autor: Marie NAJMONOVÁ
Sekce 3: Učitelé a jiní pedagogičtí pracovníci
Abstrakt: V příspěvku budou představeny metodologické přístupy vedoucí k ověření osobnosti učitele, kter. má pracovat s metodou ovlivňování klimatu třídy. Zjišťování osobnosti učitele je součástí disertační práce “Utváření klimatu třídy s žákem se specifickou poruchou chování”. Na jeho osobnosti, předpokladech a schopnostech závisí úspěšné zavádění v disertační práci navrhované metody cílící na změny v emoční inteligenci žáků a s tím související osvojování si dílčích sociálních dovedností.
Klíčová slova: učitel, klima třídy, kompetence, emoční inteligence
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Osobnost učitele zavádějícího metodu ovlivňující klima třídy
Title: Personality of the teacher who implements the method of the affecting the climate of the classroom
Abstract: The paper presents methodological approaches leading to validation of the personality of the teacher who works with the method of influencing the climate of the class. Identifying of the personality of the teacher is the part of the doctoral thesis “Creating a classroom climate with a pupil with a specific behavioral disorder”. On the personality, the assumptions and the capabilities of the teacher depends the successful introduction of the proposed method.
Keywords: teacher, classroom climate, competence, emotional inteligence
Download the article in English [PDF]: Not available