PODPORA AUTOREGULACE UČENÍ V E-LEARNINGU: KVAZI-EXPERIMENTÁLNÍ STUDIE

Autoři
Gabriela Šimková

Abstrakt
Aby mohl jedinec rozvíjet svou autoregulaci, musí jeho učení probíhat v prostředí disponujícím dostatkem příležitostí k rozvoji dovedností potřebných k řízení vlastního učení. Ve výzkumu ověřujeme, zda může být za takové prostředí považován e-learning vedený formou PLE (personal learning environment). Experi mentální skupina studentů (n = 30) absolvovala semestrální kurz, na jehož začátku a konci byly měřeny jejich autoregulační dovednosti. Výsledky byly porovnány se studenty kontrolní skupiny.

Klíčová slova
autoregulace učení, kvaziexperiment, osobní vzdělávací prostředí

Článek ke stažení [PDF]

Title
PROMOTING SELF-REGULATED LEARNING IN E-LEARNING: A QUASI-EXPERIMENTAL STUDY

Abstract
In order to develop self-regulation, learning must take place in an environment with ample opportunities to develop the skills needed to manage one’s own learning. In this research, we test whether a personal learning environment (PLE) can be considered such an environment. An experimental group of students (n = 30) completed a one-semester course. Their self-regulation skills were measured by pre- and posttest. The results were compared with those of the control group of students.

Keywords
self-regulated learning, quasi-experimental design, personal learning environment

Diskuze