Práce studentů učitelství s žákovskou diverzitou

Sekce 3 – Učitelé a jiní pedagogičtí pracovníci

Autoři: Jana Obrovská, Kateřina Vlčková, Petr Svojanovský

Abstrakt : Cílem příspěvku je pomocí etnografického výzkumu ukázat, jak studenti učitelství pracují s žákovskou diverzitou na praxi na druhém stupni základní školy. Příspěvek vznikl v rámci širšího řešení projektu GAČR 19-06763S Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů a prezentuje dílčí výsledky. Metodologicky se inspiruje přístupem etnografie více míst (Marcus, 1995;Obrovská & Tůma, in press) s ambicí výzkumně propojit různé kontexty (tj.vysokoškolskou výuku a praxe studentů na základní škole), které jsou klíčové pro vyjednávání diverzity ve vzdělávacím procesu.

Klíčová slova: žákovská diverzita, studenti učitelství, učitelské praxe, druhý stupeň základní školy

Článek ke stažení [PDF] : Práce studentů učitelství s žákovskou diverzitou

Title: Student Teachers Dealing with Pupils’ Diversity

Keywords: pupils’ diversity, student teachers, teaching practice, lower secondary schools

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze