RACIONALISTÉ A ESOTERICI V DIGITÁLNÍ UČEBNĚ: POJETÍ VÝUKY V DOBĚ COVID-19 OČIMA UNIVERZITNÍCH UČITELŮ

Autoři: Klára Šeďová, Barbora Nekardová, Katarína Rozvadská

Abstrakt: Na podzim 2020 jsme realizovaly kvalitativní výzkumné šetření mezi učiteli Filozofické fakulty MU. S participanty (n = 34) byly vedeny hloubkové kvalitativní rozhovory s cílem zjistit, jak přistupovali k zapojení digitálních technologií do výuky v souvislosti s nuceným přechodem na distanční formu výuky v průběhu jarního semestru a pandemie covid‑19. V tomto příspěvku vytěžujeme data, v nichž učitelé odhalují své pojetí výuky, a ukazujeme, jakým způsobem se pojetí výuky propisuje do toho, jak učitelé přistoupili k digitální výzvě v době pandemie.

Klíčová slova: vysokoškolské vzdělávání, digitální technologie, distanční výuka, covid‑19

Článek ke stažení [PDF]

Title: RATIONALISTS AND ESOTERICISTS IN THE DIGITAL CLASSROOM: THE CONCEPT OF TEACHING IN THE COVID‑19 ERA THROUGH THE EYES OF UNIVERSITY TEACHERS

Abstract: We conducted a qualitative survey on a sample of Faculty of Arts Masaryk University teachers in fall 2020. Thirty ‑four teachers participated in in ‑depth interviews. Our aim was to find out how teachers dealt with integrating digital technologies during emergency distance teaching in the time of covid‑19 pan‑ demics (spring term 2020). In this paper, we analyze data on teacher beliefs about quality teaching in higher education. Moreover, we show how these beliefs affect the teacher approach to technological challenges in pandemics.

Keywords: higher education, digital technologies, distant teaching, covid‑19

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze