SEKCE Č. 2: TEORIE A PRAXE FUNGOVÁNÍ VÝCHOVNÝCHA VZDĚLÁVACÍCH INSTITUCÍ
Autoři: Jursová Jitka, Novotová Jitka; Picková Helena, Rozkovcová Andrea,Urbánek Petr
Abstrakt : Česká škola jako instituce se svébytnou kulturou prochází v posledních 20 letech výraznou proměnou (Pol, 2007). Klíčovým faktorem fungování školy a jejího vývoje je její personální potenciál, a to především vedle vedoucích pracovníků školy také všichni učitelé působící na dané škole ve smyslu individuálních kvalit jednotlivých učitelů, a zejména pak ve smyslu učitelského sboru jako specifické sociální profesní skupiny.
Klíčová slova: učitelský sbor, sociální klima, styl vedení, suportivita, direktivita vedení, angažovanost učitelů
Článek ke stažení [PDF] : ŘEDITEL A JEHO UČITELSKÝ SBOR
Title: HEADMASTER AND HIS/HER TEACHING STAFF
Abstract: The study presents the results of a survey focused on possible linkages between teachers’ and head masters’ view of conditions for the creation of social climate for teaching staff.
Keywords: teaching staff, social climate, leadership styles, supportiveness, directive leadership, involvement
Download the article in English [PDF]: Not available