ROZDÍLY VE VÝSLEDCÍCH VZDĚLÁVÁNÍ MEZI JEDNOTLIVÝMI TŘÍDAMI NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH V ČR

SEKCE Č. 5: VYCHOVÁVANÝ A VZDĚLÁVANÝ JEDINEC

Autoři : Straková Jana, Simonová Jaroslava

Abstrakt : Výzkumy v anglosaských zemích (např. Gamoran, Mare 1989, Ireson et al. 2002)ukázaly, že diferenciace systému na výběrové a nevýběrové třídy zvyšuje nerovnosti, které jsou mezi žáky z hlediska rodinného zázemí.

Klíčová slova: vzdělanostní nerovnosti, vnější diferenciace, základní škola, výsledky vzdělávání, socioekonomický status

Článek ke stažení [PDF] : ROZDÍLY VE VÝSLEDCÍCH VZDĚLÁVÁNÍ MEZI JEDNOTLIVÝMI TŘÍDAMI NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH V ČR

Title: DIFFERENCES IN EDUCATIONAL ACHIEVEMENT BETWEEN INDIVIDUAL CLASSES AT BASIC SCHOOLS IN THE CZECH REPUBLIC

Abstract:  In the Czech Republic, there is a growing differentiation of public education, which has many varied forms. There are classrooms with extended English teaching as well as a number of other specializations

Keywords: computer games, video games, interest activities, secondary school students, parental restrictions

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze