Autor: Vladimíra Spilková, Blanka Pravdová, Michal Dubec
Klíčová slova: reflektivní model učitelského vzdělávání, sebepojetí studenta v roli učitele, studentovo pojetí výuky
Abstrakt: Cílem výzkumu je zjistit, jak studenti hodnotí dopad vzdělávacího programu v těchto oblastech: a) studentovo sebepojetí v roli učitele, b) studentovo pojetí výuky, c) vnímaná zdatnost studentů učitelství; a případně které prvky vzdělávacího programu tyto změny v jednání a myšlení studentů vyvolaly. Teoretický rámec tvoří reflektivní model, realistický přístup k učitelskému vzdělávání (Korthagen), klinicky založená příprava učitelů, konstruktivistické přístupy k rozvoji profesní identity studentů, sebepojetí a pojetí výuky, sociální neurověda. Výzkum je založen na kvalitativní sondě s využitím některých kvantitativních technik (například škálování). Budou prezentovány první výsledky analýzy dat – hloubkové rozhovory, studentské eseje, dotazník self – efficacy. Na základě získaných údajů budou diskutovány vybrané otázky týkající se implementace inovativních strategií v učitelském vzdělávání.