Autor: Jana KRATOCHVÍLOVÁ
Sekce 6: Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání
Anotace: Cílem této studie je popsat proces v.uky na prvním stupni základní školy v kontextu hodnotového přístupu k inkluzivnímu vzdělávání. Důraz je kladen na soulad propojení ideové dimenze kurikula inkluzivní školy s procesy, které probíhají ve v.uce. V.sledky pozorování vybrané školy 1. stupně ZŠ se zaměřují na implementační rovinu kurikula školy, která otevřeně deklaruje hodnoty inkluze ve svém školním kurikulu a představuje, jaké strategie v.uky učitelé používají na podporu inkluze ve škole.
Klíčová slova: primární vzdělávání, inkluzivní vzdělávání, strategie výuky
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Výukové strategie podporující hodnoty inkluze na prvním stupni základní školy
Title: Teaching strategies supporting the values of inclusion in primary schools
Abstract: The aim of this study is to explore and describe the process of teaching in primary schools in the context of values-based approach to inclusive education. Emphasis is placed on compliance linking the ideological dimension of the school curriculum in inclusive school with processes that take place in the classroom. The results of the observations are focusing on the implementation of the planed school curriculum in the selected school which openly declares the value of inclusion and describing what teaching strategies teachers use to support the inclusion in school and shows their relationship to the ideological dimension of the curriculum.
Keywords: primary education, inclusive education, teaching strategies
Download the article in English [PDF]: Not available