Využití networkingu v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků

Autoři : Monika Kadrnožková, Jitka Kaplanová

Abstrakt: Text se zabývá vymezením pojmu networking a jeho využitím v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP). V teoretické rovině definuje jeho specifika ve vztahu k DVPP a následnému uplatnění v praxi. Studie vychází z analýzy a komparace dostupných literárních pramenů a dalších zdrojů věnovaných problematice networkingu. Právě networking může zvýšit kvalitu DVPP například prostřednictvím výměny zkušeností či příkladů dobré praxe. Cílem empirické části je analyzovat projekty využívající v rámci DVPP networking a představit jejich pozitiva a rizika pro další možné využití. Pro účely studie byly vybrány projekty: Budování kapacit pro rozvoj škol I. (MŠMT), INOSKOP (UVRV PedF UK) a síťování škol v rámci předmětu Řízení v praxi (CŠM PedF UK). V empirické části je uplatněna sekundární analýza dat, konkrétně analýza výstupů z vybraných projektů, data jsou analyzována, komparována a posléze syntetizována. Zjištěná teoretická východiska a analýza vybraných projektů umožňují získat ucelenější vhled do dané problematiky a hlouběji prozkoumat pojem networking. Závěr vycházející z analýzy projektů přináší inovativní pohled na využití networkingu v pedagogické sféře.

Klíčová slova: networking, síť, další vzdělávání pedagogických pracovníků, komparace, sekundární analýza

Článek ke stažení [PDF] 

Title: NETWORKING USING ON FURTHER EDUCATION TEACHERS

Abstract: This study deals with networking and following usage in the further education teachers. Theoretical framework analysis Czech and foreign-language literature dealing with networking concept, not only in general, but also relating to course of further education teachers. Empirical framework applied secondary data analysis. Data were analyzed, compared and synthesized. The research includes three Czech projects – Building Capacity for Development Schools I., (MSMT) project INOSKOP (IRDE, PedF UK) and the networking of schools within the subject Management in Practice (School Management Centre, PedF UK). Theoretical framework and analysis Czech projects present a comprehensive view to this issue. Project analysis presents innovative view in pedagogy sphere of networking.

Keywords: networking, net, further education teachers, comparison, secondary analysis

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze