Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání
Autor : Martin Majcík
Abstrakt : Chyby v žákovských odpovědích jsou důležitou součástí výukové komunikace, protože jejich výskyt ovlivňuje interakci mezi učitelem a žáky. Chyba se v tomto ohledu stává často obsahem samotné komunikace, protože právě učitel je ten, kdo na chybu v žákovské odpovědi reaguje a dále s ní pracuje. Způsob učitelské reakce na chybu má dle Seifrieda a Wuttkeové (2010) důležitou roli v procesu učení žáků během výuky. Cílem výzkumného šetření je tedy identifikovat způsoby, kterými učitel na chybu v žákovské odpovědi reaguje během výuky v 9. třídě v rámci Českého jazyka.
Klíčová slova: Výuková komunikace, žákovská chyba, reakce na chybu, zpětná vazba, řešení chyb
Článek ke stažení [PDF] : Typy učitelských reakcí na žákovskou chybu ve výukové komunikaci (Types of Teacher Responses to Pupils’Errors in Pedagogical Communication)
Keywords: Pedagogical communication, pupilś error, response to error, feedback, dealing with errors
Download the article in English [PDF]: Not available