Přínos vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví z pohledu žáků základních škol 

Autor: Michal SVOBODA 

Sekce 6: Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání 

Abstrakt: Příspěvek pojednává o v.sledcích dotazníkového šetření, které bylo realizováno u žáků 9. tříd vybran.ch základních škol. V.zkumn. záměr je deskriptivní povahy a je orientován na vzdělávací obor V.chova ke zdraví. Jsou v něm zaznamenány názory žáků na následující oblasti: úroveň osvojení teoretick.ch znalostí, aplikace teoretick.ch znalostí, rozsah vyučovaného tematického celku v průběhu základního vzdělávání. Předmětem posuzování jsou následující tematické celky: v.živa člověka, prevence drogov.ch závislostí, reprodukční zdraví, zdravověda a první pomoc, civilizační choroby, psychohygiena a relaxace, sociální komunikace, pohybové aktivity pro zdrav. rozvoj osobnosti. 

Klíčová slova: výchova ke zdraví, dotazníkové šetření, učivo, tematické celky 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Přínos vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví z pohledu žáků základních škol 

 

Title: The benefits of the educational discipline Health education from the elementary school pupils’ point of view 

Abstract: The paper deals with the results of a questionnaire research which was carried out with 9th grade elementary school pupils. The research plan is of descriptive character and is focused on the educational discipline Health education. Pupils’ opinions about the following areas are recorded: the quality of theoretical knowledge acquirement, theoretical knowledge application, extent of topic unit during the elementary education. The following topic units are evaluated: human nutrition, drug addiction prevention, reproduction health, health science and first aid, lifestyle diseases, mental hygiene and relaxation, social communication, physical activities for a healthy personality development. 

Key words: health education, questionnaire research, subject matter, topic units 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze