Sekce 4 – Cíle a obsah výchovy a vzdělávání nejen z pohledu oborových didaktik
Autoři: Michaela Dvořáková, Dominik Dvořák
Abstrakt : V historické vědě se rozvinula diskuse o tzv. normalizaci (Kolář & Pullmann,2016) po sovětské intervenci v roce 1968, mimo jiné s ohledem na myšlenkovoua personální kontinuitu/změnu mezi reformním obdobím šedesátých leta následující dekádou. Tato studie přispívá do diskuse analýzou dobové vzdělávací politiky a konkrétněji tvorby kurikula. Navazujeme při tom na naše předchozí příspěvky o vlivu zahraničních reforem na českou vzdělávací politiku v době socialismu.
Klíčová slova: kurikulum, komunistická vláda, historie vzdělávání, prvouka a vlastivěda
Článek ke stažení [PDF] : Kurikulární reforma v normalizačním Československu : popření, nebo naplnění myšlenek „zlatých šedesátých “?
Title: Curricular Reform in Late Communist Czechoslovakia :Breaking with the Prague Spring Ideas, or Hidden Continuity ?
Keywords: curriculum, communism, history of education, social studies
Download the article in English [PDF]: Not available