JAKÁ KRITÉRIA JSOU DŮLEŽITÁ PRO UČITELE ZŠ PŘI VÝBĚRU UČEBNIC ZEMĚPISU?

3. SEKCE: Výzkum učitele a jeho vzdělávání – Skupina A

Autor:

PETR KNECHT

MARTIN WEINHÖFER

Abstrakt: Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné sondy provedené na 54jihomoravských základních školách v roce 2005. Hlavním cílem bylo zjistit,jak učitelé hodnotí učebnice zeměpisu. Učitelé měli možnost zmínit klady azápory jimi využívaných učebnic, důvody i kritéria jejich výběru a účely, kekterým učebnice využívají.

Klíčová slova: pedagogika, pedagogický výzkum, didaktika geografie, výzkumučitele, výzkum učebnic, hodnocení učebnic

Článek ke stažení [PDF]: JAKÁ KRITÉRIA JSOU DŮLEŽITÁ PRO UČITELE ZŠ PŘI VÝBĚRU UČEBNICZEMĚPISU?

Abstract: The contribution deals with the results of educational research studypracticed at 54 elementary schools in South Moravian region in year2005.The main aim of the study was the recognition how do geographyteachers assess geography textbooks. The teachers had the occasion tomention positive and negative attributes of the textbooks, reasons andcriteria for choosing a new textbook and the using purposes of thetextbooks.

Keywords: Education, Educational Research, Didactics of Geography, TeachersResearch, Textbooks Research, Textbooks Assessment

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze