Dítě jako aktér v přírodovědném vzdělávání

Sekce 2 – Vychovávaný a vzdělávaný jedinec

Autor: Petra Trávníčková

Abstrakt : Tato studie se zabývá dětským aktérstvím. Nové pohledy na koncept dítěte a dětství pod záštitou nové sociologie dětství postavily dítě do rovnocenné pozice s dospělým. Tato nová kvalita dítěte ovlivňuje nejen jeho specifickou sociální roli, ale také přístup k jeho vzdělávání a učení. Děti jsou aktéry sociálních vztahů, zapojují se do relačních procesů a mají samozřejmě určitývliv na dění kolem nich (James, 2007, Mayall, 2002).

Klíčová slova: dětské aktérství, přírodovědné vzdělávání

Článek ke stažení [PDF] : Dítě jako aktér v přírodovědném vzdělávání

Title: Child as an agent in science education

Keywords: children’s agency, science education

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze