EXPERIMENTÁLNÍ METODA V OBOROVÝCH DIDAKTIKÁCH – MOŽNOSTI A OMEZENÍ

6. SEKCE: Výzkum vzdělávacích a učebních procesů

Autor: VĚRA ČÍŽKOVÁ

Abstrakt: Změna koncepce vzdělávání vyvolává potřebu přehodnotit v jednotlivýchpředmětech jak obsahovou, tak především procesuální stránku výuky.Pozornost je třeba soustředit na využívání takových forem, metod,prostředků a učebních materiálů, které budou maximálním způsobempodporovat aktivní činnosti žáků a rozvoj požadovaných kompetencí.Skutečný přínos a účinnost těchto postupů je však třeba v jednotlivýchpředmětech ověřit, zhodnotit a porovnat s klasickými. K této problematiceje zaměřen i výzkum v didaktice biologie, chemie a zeměpisu, který jepodpořen grantovým projektem JPD 3 Přírodovědná gramotnost.

Klíčová slova: didaktika biologie, chemie, geografie, výzkum, experimentálnímetoda

Článek ke stažení [PDF]: EXPERIMENTÁLNÍ METODA V OBOROVÝCH DIDAKTIKÁCH – MOŽNOSTIA OMEZENÍ

Abstract: Conceptions changes in education announce need to revalue bothcontentual aspect in each subject and especially processual aspect ofeducation. Necessary is concentrate attention on exploitation forms,methods, instruments and teaching techniques. These will maximallysupport students to active participation and development of requiredcompetences. Real contribution and effect of these procedures in eachsubject is necessary to verify, evaluate and compare it with classicalprocedures. On this matter is located research in didactic biology,chemistry and geography which is supported by grant JPD3 Scienceknowledge.

Keywords: didactic biology, chemistry, geography, research, experimental method

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze