OBÁVAJÍ SE STUDENTI VYSOKÉ ŠKOLY KOMUNIKOVAT VE VÝUCE ANGLICKÉHO JAZYKA?

Autoři: Jaroslava Jelínková

Abstrakt: Komunikace ve výuce nejen cizího jazyka přispívá k procesu učení. Strach z komunikace může tento proces významně ovlivnit. To, zda studenti pociťují strach z komunikace měří škála Obava z komunikace ve výuce cizího jazyka (Foreign Language Classroom Anxiety). Prezentovaná studie se zaměřuje na pociťovaný strach studentů vysoké školy z komunikace ve výuce anglického jazyka. Analýza dat přinese informace o míře obav, kterou studenti vysoké školy pociťovali během prezenční výuky jazykových kurzů anglického jazyka.

Klíčová slova: obava z komunikace v cizím jazyce, anglický jazyk, vysoká škola

Článek ke stažení [PDF]

Title: ARE UNIVERSITY STUDENTS AFRAID TO COMMUNICATE IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES?

Abstract: Communication in a classroom contributes to the learning process not only in foreign language classes. The fear of communication can significantly affect this process. Foreign language anxiety is measured by the Foreign Language Classroom Anxiety Scale. The presented study focuses on the perceived fear of English language classroom anxiety reported by university students. Data anal‑ ysis will bring information about the rate of the fear that students experienced during full ‑time learning in English language courses.

Keywords: foreign language anxiety, English language, university

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze