PROFESNÍ AUTONOMIE V REFLEXÍCH ZAČÍNAJÍCÍCH UČITELŮ

Autoři
Jaroslava Ševčíková, Jitka Plischke

Abstrakt
Autonomie učitele je fenomén spojený s holistickým pojetím profese a není dosud jednoznačně ukotven. Cílem výzkumu v kvalitativním designu je popsat, jak je autonomie reflektována začínajícími učiteli v praxi a předložit teorii o tomto fenoménu. Výzkumný vzorek tvořilo 5 začínajících učitelů do tří let praxe. Zvolenou metodou bylo autonomní psaní bez zásahu badatele, poté byly realizovány ohniskové skupiny. Data byla získána graduálně, do nasycení dat; data byla přepsána a zpracována kódováním.

Klíčová slova
začínající učitel, profesní autonomie, kvalitativní výzkum

Článek ke stažení [PDF] 

Title
PROFESSIONAL AUTONOMY IN THE REFLECTIONS OF BEGINNING TEACHERS

Abstract
Teacher autonomy is a phenomenon associated with a holistic approach to the profession and has not yet been clearly described. The qualitative-based research aims design is to describe how autonomy is reflected by beginning teachers in practice and to propose a theory about this phenomenon. The research sample consisted of 5 beginning teachers with up to three years of experience. The selected method was autonomous writing without the intervention of a re- searcher; subsequently, focus groups were implemented. Data were obtained graduated, until data saturation; the data was transcribed and encoded.

Keywords
beginning teacher, professional autonomy, qualitative research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze