Vedení žáků základní školy k sebeřízení v souladu s poznatky o fungování mozku

Autoři : Michal Dubec

Abstrakt: Tento článek se zabývá problematikou rozvoje sebeřízení žáků základní školy prostřednictvím komunikace učitelů. Na konkrétních situacích z praxe demonstruje vztahová poselství vět, které učitelé často užívají. Vymezuje nejběžnější typy vztahově rizikových výroků hodnocení, mentorování, interpretace, které s vysokou pravděpodobností vyvolávají u žáků vyhýbavé reakce. Je zde představen koncept činnosti mozku, na jehož základě jsou vyvozeny závěry pro konstruktivní řešení uvedených situací z praxe.

Klíčová slova: učitel základní školy, sebeřízení žáků, vztahové signály, sociální potřeby a jistota

Článek ke stažení [PDF] 

Abstract: This article deals with the development of self-management of elementary school teachers through communication. It demonstrates relational message phrases on the specific situations in practice, which were ofen used by teachers. It defines the most common types of risky relational propositions like labelling, mentoring, interpretation, which likely provokes by pupils evasive responses. The concept of brain aktivity will be presented there, with intention for constructive solution of these practical situations.

Keywords: elementary school teacher, pupils self-management, relationship signals, social and certainity needs.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze